Lärarutbildning
Redaktionellt _______________ Innehåll Sigun Melander: Skratt och förundran i skapande processer. Solveig Mårtensson: En ny lärarutbildning – en svår lärarutmaning. Knut Åhs: Vad bör en lärare kunna. Börje Lemark: Några didaktiska perspektiv. Bertil Gran: Kampen om kunskapen. Anna-Karin Sundmark: Ömsom vin, ömsom vatten. Magnus Hägg: "Tröga" lärarutbildare. Peter Karlberg: Obligatorisk närvaro eller tentamen Göran Ejeman: Därför vill jag inte vara med längre Margret Rudqvist: Den naturliga språkutveckingen behöver lyftas fram Karin Dahl: Med dubbla tungor Gunilla Molloy: Moderskap eller ledarskap K-G Ahlström & Maud Jonsson: Handledningen avslöjar lärarutbildningens dolda pedagogiska... Torsten Madsén: Utgå från en analys av skolan som samhällsfenomen Gunvor Nordström: Börja nära människan – så nära som möjligt H J Kristiansen: En ämnesövergripande läroplan för hela skolan Gustav Öberg: Arkitektur – undervisning – utbildning LÄST Torsten Madsén: Franke-Wikberg: Skolan och utvärderingen Rut Hillarp: Nielsen & Rudberg: Historien om jenter og gutter. Karin Dahl: Madsén & Sandström: Livlina för livslångt lärande. Rut Hillarp: Persson (red): Skolminnen berättade av 17 författare. K G Nordström: Svingby m.fl: SO i fokus. Birgitta Jutvik: Häfner m.fl: Miljölära. Karin Dahl: Nilsson & Nilsson (red): Vägen ut.
|
|