Flickornas villkor i skolan

 

Redaktionellt

_______________

Innehåll

Karin Dahl: Kulturklasser och arbetarklasser.

Eva Moberg: Kan mannen nå jämställdhet.

Peter Emsheimer: Vandringen från oasen till det okända landet.

Rut Hillarp: "Flickorna är det inga problem med".

Britta Hasso: Hur pojkar blir pojkar och flickor blir flickor.

Rut Hillarp: Pedagogik för flickor.

Ingegerd Göransson: Mötas eller skiljas i naturvetenskap och teknik.

Gudrun Tronström: Bodil Jönssons cykeltankar.

Birgitta Granberg: Med gångjärn i läxa.

Gunilla Molloy: "Men killarna är så sura på oss".

Rut Hillarp: Kvinnliga perspektiv på skönlitteratur.

Rut Hillarp: Var finns kvinnan i historien?

Gabriella Åhmansson: Pojkars bedrifter och flickors prövningar.

Gunilla Molloy: Och så möttes deras läppar i en kyss.

Redaktionellt: Möten.

LÄST

Karin Dahl: Jensen, P E: Skoleliv -- pigeliv.

Rut Hillarp: Sundbro, K & Törnegren, G: Feministisk pedagogik.

Karin Dahl: SIL: Rapporter om flickor och pojkar i läroböckerna.

Gudrun Tronström: Åseskog, B (red): Jämställdhet.

Rut Hillarp: Sivén, D: Arvfiender?