Flickornas villkor i skolan
Redaktionellt _______________ Innehåll Karin Dahl: Kulturklasser och arbetarklasser. Eva Moberg: Kan mannen nå jämställdhet. Peter Emsheimer: Vandringen från oasen till det okända landet. Rut Hillarp: "Flickorna är det inga problem med". Britta Hasso: Hur pojkar blir pojkar och flickor blir flickor. Rut Hillarp: Pedagogik för flickor. Ingegerd Göransson: Mötas eller skiljas i naturvetenskap och teknik. Gudrun Tronström: Bodil Jönssons cykeltankar. Birgitta Granberg: Med gångjärn i läxa. Gunilla Molloy: "Men killarna är så sura på oss". Rut Hillarp: Kvinnliga perspektiv på skönlitteratur. Rut Hillarp: Var finns kvinnan i historien? Gabriella Åhmansson: Pojkars bedrifter och flickors prövningar. Gunilla Molloy: Och så möttes deras läppar i en kyss. Redaktionellt: Möten. LÄST Karin Dahl: Jensen, P E: Skoleliv -- pigeliv. Rut Hillarp: Sundbro, K & Törnegren, G: Feministisk pedagogik. Karin Dahl: SIL: Rapporter om flickor och pojkar i läroböckerna. Gudrun Tronström: Åseskog, B (red): Jämställdhet. Rut Hillarp: Sivén, D: Arvfiender?
|
|