Nu läser vi
_______________ Innehåll Red: Ulrika och drakarna, en sannsaga. Margit Gummeson & Behnn Edvinsson: Från Sörgården till Nu läser vi. Bertil Gustafsson: Läsning utan mening. Magdalena Nordenson, Mikael Palme & Jan Swaling: Lära sig läsa för att erövra. Magdalena Nordenson, Mikael Palme & Jan Swaling: Bortom läslärorna. Bertil Gustafsson: Läsning på frökens ideologiska grund. Jan Anward: Hestar, vad har man dom till? Red: Kommentar till debatten om läsförmågan och analfabetismen. Donald Broady: Analfabetismdebatten som exempel. AKTUELLT Mats Wingborg: Front mot nedskärningar. Birgitta Johansson: In med miljöfrågorna i skolan. Ola Hellblom: Att leva med språket som handikapp. Carina Fast & Susanne Rubin: Ny läsmetod i Vietnam. Sven Ekhagen: Vad är levande verkstad. LÄST Brutus Östling: Industriell produktion och uppfostran som bisak. Jan Thavenius: Teleman: Språkrätt. Erik Söderberg: Postman: Skolan och kulturarvet. Christer Wallentin: Arbete ? makt. Lena Hellblom: Östling (red): Surtekonflikten. Ulf Lindberg: Broady: Den dolda läroplanen
|
|